라방 보고 주문하면 2시간 내 배송…인터파크 '퀵-라이브!'
온라인쇼핑몰 인터파크는 라이브커머스에서 판매한 상품을 1∼2시간 내 배송하는 '퀵-라이브!'를 선보인다고 14일 밝혔다.
인터파크의 라이브커머스 플랫폼인 인터파크TV의 '퀵-라이브!' 코너에서 실시간 판매되는 상품을 주문하면 배달 전문 서비스 '부릉'을 통해 2시간 안에 배송한다.
인터파크는 서울 강남·서초·송파구 지역부터 실시간 배송을 시작하고 이후 서울 전역으로 서비스 지역을 확대할 예정이다. 실시간 배송가능 지역이 아닌 곳의 주문은 방송 다음 날부터 순차적으로 출고한다.
인터파크 관계자는 "근거리 고객은 방송이 끝나기 전 주문한 상품을 받아볼 수도 있다"면서 "새로운 형태의 라이브 방송을 다양하게 시도할 것"이라고 말했다.... 더보기
- 전체 20 건 (1/2페이지)
패션업계 화두 '라이브 커머스'…포스트 코로나의 신성장동력
구매 넘어 '간접체험' 가능해 MZ세대에 인기…"업계 트렌드 자리잡을 것"
신종 코로나바이러스 감염증(코로나19) 사태로 직격탄을 얻어맞은 패션업계가 온라인 시장에 사활을 걸고 있다. 특히 모바일을 통해 쌍방향 소통이 가능한 '라이브 커머스'를 강화해 '집콕족'과 'MZ세대'를 잡으려는 움직임이 활발히 전개되는 모습이다.
9일 업계에 따르면 현대아울렛은 모바일 V커머스 스타트업 '그립'과 손잡고 라이브 커머스 방송을 진행하고 있다. 방송은 6월 한 달간 주말을 제외한 매일 저녁 9시부터 10시까지 진행된다.
라이브 커머스는 웹·애플리케이션(앱) 등 온라인 플랫폼을 통해 실시간으로 제품을 판매하는 방송을 의미한다. 편성된 방송을 진행하는 홈쇼핑 등과 달리 방송 채팅창 등을 통해 실시간 피드백을 주고받을 수 있으며, T커머스에 비해서도 세부 사안에 대한 문의 등을 간편하게 진행할 수 있다.
실제 현대아울렛은 라이브 커머스 방송에 매장 판매사원과 그립의 전문 쇼호스트 '그리퍼'를 함께 투입해 고객에게 상품을 소개하고, 즉석에서 상담 등을 진행하는 방식으로 방송을 운영하고 있다. 이를 통해 보다 만족도 높은 쇼핑 경험을 구현할 수 있다는 설명이다.... 더보기
구매 넘어 '간접체험' 가능해 MZ세대에 인기…"업계 트렌드 자리잡을 것" |
설화수, 中 티몰 ‘라이브 커머스’로 2,600만명 접속…중국 온라인시장 확대 가속화
아모레퍼시픽그룹의 럭셔리 브랜드 ‘설화수’가 ‘라이브 커머스’로 신제품 출시 행사를 하는 등 중국 온라인 시장 확대를 가속화한다고 9일 밝혔다.
설화수는 지난 1일 중국 최대 이커머스업체 ‘티몰’을 통해 중국시장에 5세대 ‘윤조에센스’를 출시했다. 더불어 디지털 출시 행사를 개최해 설화수 중화권 홍보대사인 안젤라베이비와 아모레퍼시픽 연구원 등이 출연했다.
이날 행사는 ‘자음액티베이터’를 비롯한 윤조에센스의 대표 기술과 원료, 효능 등에 관해 다양한 퀴즈를 맞히는 방식으로 진행됐고. 중국인들의 엄청난 반응도 이끌었다. 온라인으로 동시 접속자만 8만여명에 달했고, 당일 티몰 설화수 페이지에는 평소보다 10배나 많은 153만여명이 방문했다.
아모레퍼시픽 측은 “이번 행사는 중국시장의 설화수 고객 중 80%의 비중을 차지하는 20~30대를 공략을 강화하기 위해 기획됐다”며 “설화수 브랜드의 글로벌 베스트셀러이자 스테디셀러인 5세대 윤조에센스의 중국 공식 출시에 대한 기대감을 높였다”고 말했다.... 더보기
아모레퍼시픽그룹의 럭셔리 브랜드 ‘설화수’가 ‘라이브 커머스’로 신제품 출시 행사를 하는 등 중국 온라인 시장 확대를 가속화한다고 9일 밝혔다. |
코엑스, '라이브 커머스' 도입 - "전시장 안가도 살 수 있어요"…
코엑스(COEX)가 코로나19로 움츠러든 전시 주최자들을 위해 ‘언택트(비대면)’ 서비스를 확대한다. 오프라인 전시회와 실시간 온라인 커머스를 결합한 ‘라이브 커머스’ 서비스를 통해서다. 활성화되면 소비자는 전시장에 직접 가지 않아도 출품 업체의 상품을 구매할 수 있을 전망이다.
코엑스는 20일 오후 서울 삼성동 코엑스에서 라이브 커머스 전문회사 그립컴퍼니와 업무협약을 체결했다. 코엑스 측은 “출품 기업의 제품과 서비스를 모바일 앱을 통해 둘러보고 실시간으로 구입할 수 있는 라이브 커머스 서비스를 도입한다”고 설명했다.
라이브 커머스는 실시간 방송을 통해 제품을 접한 소비자가 온라인으로 직접 물건을 구입할 수 있도록 한 모바일 서비스다. 코로나19 사태로 인한 ‘언택트(비대면)소비 열풍’으로 최근 주목받고 있는 서비스 가운데 하나다.
양측은 협약에 따라 온라인 마이스(MICE) 비대면 서비스의 지속가능한 성장을 위해 상호 협력키로 했다. 라이브 커머스 서비스 시행은 올 하반기부터로 예상된다.
이동원 코엑스 사장은 “코로나 사태로 예정된 전시회가 중단되면서 전시 주최자와 출품기업 모두 큰 어려움에 처했다”며 “생산자와 소비자를 실시간으로 이어주는 비대면 커머스 서비스를 통해 중소기업의 유통 판로 확대와 내수 활성화에 기여하게 될 것”이라고 말했다.
또한 김한나 그립컴퍼니 대표는 “비대면 시대에 소비자들에게 더욱 매력적인 라이브 쇼핑 환경을 제공하기 위해 노력 중”이라며 “이번 협약을 계기로 어려움을 겪고 있는 다양한 업종의 중소기업을 위해 최대한 지원할 예정”이라고 밝혔다.
http://www.bloter.net/archives/381816... 더보기
“전시장 안가도 살 수 있어요”…코엑스, ‘라이브 커머스’ 도입 |
라이브 커머스 전성시대
실시간 동영상으로 소통 강화
영상세대 밀레니얼 공략
라이브 커머스란 TV홈쇼핑처럼 실시간 동영상 스트리밍을 통해 상품을 소개하고 판매하는 온라인 채널을 떳합니다. 홈쇼핑과 달리 라이브 커머스는 시청자와 함께 소통하며 방송을 진행하는 양방향 미디어 커머스입니다. |
소스 라이브
- 라이브로 즐기는 쇼핑 엔터테인먼트 플랫폼
- 백화점, 마트부터 해외 유명 아울렛까지 생생한 쇼핑을 '가보다'
- 자사몰을 위한 라이브커머스 솔루션 제공
www.saucelive.net
라이브커머스 쇼핑의 새로운 시대를 열다.
https://blog.naver.com/iotspace/221964077615
라이브 방송으로 내 끼를 마음껏 펼치면 수익은 덤!
라이브커머스 쇼핑앱 Ready:Q
라이브 방송으로 내 끼를 마음껏 펼치면 수익은 덤! |
How to best use live streaming for e-commerce
E-commerce doesn’t like to stand still for too long. It’s an industry based on disruption, and even though it’s become the norm, you can bet on consistently new and better ways of doing business online. Using live streaming to drive online sales could be one such way, especially at a time when both live streaming and e-commerce are expanding.
However, the wave of truly integrated streaming and shopping has yet to reach Europe, the U.S., or Australia. We’ve still not seen the same type of “live commerce” that is developing in China. Still, there are great ways to use live streaming in e-commerce right now.
What makes live streaming and e-commerce such a good fit?
E-commerce has been recording one good year after another. In the United States, for example, online retail has been exhibiting steady growth, surpassing the $500 billion watermark in 2018. The share of online sales within total sales has been increasing as well, reaching a 14.3% record last year.
Live Streaming + E-Commerce = A Perfect Pair
You could attribute the reasons behind such success to a complex network of factors that include:
People are spending a lot of time online. An average internet user will spend 6 hours and 42 minutes online per day this year — almost a third of each day.
Customers care about shopping easily. People want to navigate stores more easily, to have access to knowledgeable salespeople, and to pay quickly and easily.
Personalization is becoming easier. 61% of American consumers would trade their data for more personalization in brand communications.
Live streaming fits perfectly into every factor on the list, which makes it something every business should be doing. Let’s go through it point by point:
At least a part of what people are doing online is watching videos. If they’re adult Americans, they’ll spend on average 25 minutes per day watching videos on mobile devices or computers.
Live streaming can make some aspects of shopping easier. At the very least, live streaming can provide access to knowledgeable sales people.
Live streaming is more than just personalized — it’s personal. Live streams can easily become conversations where the viewers’ opinions are heard and valued.
Brands have been using live streaming for a while. Some, such as Kohl’s, were early adopters with great ideas that were more centered on branding. Others, like the Home Depot, partnered with celebrities to create special sponsored live stream events more aimed at sales.
Either way, the benefits of live streaming as a format are evident. The compatibility of live streaming and e-commerce has also been evident for a while, even though the technology that would enable you to make the most out of your live stream hasn’t been there. Now, however, things are changing on that front, and China is leading the way.
What’s going on in China?
The world’s most populous country is set to surpass the United States in value of total retail sales this year. That’s not a big surprise, given the growth of the middle class in the country and the sheer number of people who live there.
What is surprising, however, is the fact that more than a third of sales in China happen online, which is the biggest share we’ve seen. China also earns around 55% of all online retail sales in the world. On top of it all, China also has the world’s biggest live streaming market, valued at $4.4 billion, and with more than 450 million viewers. Put the two together, and you get live commerce.
What Is Live Commerce?
What is live commerce?
The full integration of live streaming and e-commerce would enable a seamless shopping experience while watching a live stream. Live streaming should be a part of the consumer journey, and it should be given the option to convert then and there — without the need to move on to another website.
That’s how they’re shopping in China. It’s called live commerce, and it’s happening on streaming platforms that are either owned by or have deals with retailers. Probably the biggest one is Alibaba’s Taobao Live, but Tencent’s WeChat is aiming to enter the game, too. Users can shop with one click while watching the live stream.
There are several reasons this type of e-commerce developed in China first:
People use live streaming to learn about products. Much like people turn to social networks for social proof and word of mouth in the U.S., they turn to live streams in China.
China has a large influencer industry. They are called “key opinion leaders” in China, and they are mostly live streaming content creators.
Content creators are much more diverse. With such a large audience, content creators can afford to take risks with their content and open themselves to diverse sales opportunities.
Some of these conditions might be hard to replicate in the U.S. or European countries, but we are seeing live commerce spreading. In South Korea, for example, there are at least two companies — LF Corp and TMON — combining live streaming and e-commerce in a live commerce way. Audiences in other countries are willing to accept this kind of shopping.
How close are we to seeing live commerce in the U.S. and Europe?
In the U.S. and other countries, the sales channels that resemble live commerce the most are still shopping channels. The closest any platform has come so far in providing live commerce is Amazon Live, Amazon’s feature that lets registered sellers live stream. It’s a far cry from China’s opinion leaders as far as content goes, but it’s a start.
Influencers and content creators have different options available, though. YouTube, for example, allows content creators who create merch with Teespring to enable the merch shelf. There are options to post links to their stores in merch cards and end screens. It’s still not close to live commerce, though.
On Twitch, streamers can use extensions to add merch stores to their channels. Like with YouTube, it’s a good way to help content creators monetize their content. But it’s still very different than what streamers are doing in China and South Korea, where live streaming has a huge impact on e-commerce. Unfortunately, we’re just not that close to seeing live commerce in the U.S. or Europe.
4 Best Ways to Use Live Streaming for E-Commerce
How to use live streaming for e-commerce
While we’re waiting for the major players to catch up with Chinese live commerce platforms, there are still great ways you can leverage live streaming to achieve your business goals. The marketing software company HubSpot, for example, sees a place for live streaming in every step of its popular “attract-convert-close-delight” model.
Here’s how you might use it:
Attract with a view behind the scenes. Behind-the-scenes live video is great for humanizing your business, but it also has an air of exclusivity, making it very engaging.
Convert with information and interaction. Interviews and Q&As are great live content for conversion because they engage, inform, and promote communication.
Close with a bang! Product launches are great events to stream if you want to boost sales. You can stream special programming in support of your flash sales, too.
Delight with extra valuable content. Provide that little extra to your customers with live-streamed training sessions or content centered around the community.
This is as far as you can take live streaming for e-commerce purposes today. But don’t worry — even though they’re not fully integrated, live streams can still provide lots of benefits for your e-commerce business. You just need to use the right kind of content for the right kind of stage.
How can multistreaming help?
Another factor in which the model we have is different from the Chinese live commerce model is multistreaming. Because live streaming and e-commerce platforms are separated, you can use any live streaming platform you want. Or, you can stream to several at once.
This might sound like an advanced live streaming technique, but it’s not. Tools such as Restream make it incredibly easy to go from live streaming on one platform to live streaming on many. The benefits are numerous, and they include:
A bigger reach. Streaming on multiple platforms significantly increases your audience pool.
Time savings. Instead of creating a live stream for each platform, do one stream for all platforms.
Easy to start. You won’t need any additional equipment to go from live streaming to multistreaming.
You get all of this simply by using a cloud platform to stream simultaneously to multiple websites. The types of content you would stream remain the same, as do the goals you can achieve with them. The only thing that changes is that you’ll probably have a bigger audience.
Start multistreaming today.
Reach a wider audience by streaming to multiple platforms simultaneously.
Get Started
Let’s wrap it up!
The worlds of e-commerce and live streaming are incredibly dynamic, especially where they overlap. The way e-commerce is developing in China and how integrated live commerce is, as opposed to the live streaming or e-commerce platforms we see elsewhere, is all very exciting to behold. It seems like the rest of the world has a lot to learn.
But the fact that you can’t really do live commerce as they do it in China doesn’t mean that live streaming doesn’t have an application in your e-commerce strategy. Quite the contrary — live content is very much in-demand, and you have plenty of ways to use it to address consumers on their journey towards becoming customers. Live streaming is still great for e-commerce, even if the two are not completely integrated. If you use Restream to multistream your live content, it becomes even more useful and cost-effective. So, don’t wait too long before you give it a go.... 더보기
E-commerce doesn’t like to stand still for too long. It’s an industry based on disruption, and even though it’s become the norm, you can bet on consistently new and better ways of doing business online. Using live streaming to drive online sales could be one such way, especially at a time when both live streaming and e-commerce are expanding. |